Sunday, February 8, 2009

Cakap tak Selupa Bikin..Niamah laaa Lu

Hmmm biasa laa bila air pasang sudah tentu pasir akan berubah, tu laa bidalaan orang -orang Melayu. Memang ada kebenaran dengan bidalan tersebut, tengok sahaja Malaysia sekarang ramai yang tak sabar menunggu bulan MAC bila raja baru akan naik menggantikan Raja yang dah lunyai dihentam pelbagai kritikan, Bagi aku ...benda ni semua i just dont care coz bagi aku Mac penting for penyelarasan gaji baru kat tempat aku yang lain-lain bout politics can go to HELL coz i dont give a damm bout politics in Malaysia sebab dah macam Sarkas.

Aku ada baca pelbagai blogs yang ada di internet, ada yang best, ada yang ilmiah, ada yang hancuz dan yang penting ada penulis yang berlagak macam depa tu bagus dalam penulisan tapi in real life the are sucks..suckers..son of the bitch and motherfucker who is so freaking lame in handling their own life. Ada yang penipu tapi dalam blog mereka ...mereka mengatakan orang disekeliling mereka yang menipu ada yang konon prihatin pasal nasib insan-insan teraniya sampai apa sahaja orang buat dia pertikaikan , namum hakikatnya dia/mereka adalah manusia yang tidak bertanggungjawab malah aku boleh labelkan mereka ini KEJAM. Tak ada hati perut bagi aku buat apa these jokers kecoh-kecoh nak kritik atau kutuk apa sahaja orang lain buat, cermin diri sendiri dahulu...then only you talk. Always look down on other people punya effort, sedangkan diri sendiri pun tak betul tak bertanggungjawab. Hmmmm aku malas nak nasihat sebab semua dah besar panjang dah berbulu atas bawah. Kalau umur setahun jagung boleh laa didebik ini...dah tua bangka.

Sebut pasal arus perubahan..akan berlaku pelbagai perubahan yng bakal berlaku MAC-April ini. Orang yang dahulu disangjung di ampu bakal jatuh berdebab, kerana raja lama tidak lagi berkuasa. Tapi aku bernasib baik sebab aku nie hanyalah bilis...segala ikan tenggiri,kurau,jenahak, jaws & paus akan menjadi ikan kering aka ikan masin jer lee...(nasib baik tak jadi sepat kering depa nie sebab dah melantak duit banyak so tak lee jadi sepat). Bagi aku segala yang terjadi disekeliling aku dah mengajar aku jangan cuba menjadi HERO masa sekarang ni sebab la nie sesapa yang nak jadi HERO akibatnya melarat laa ko...bakal terpinggir..baiklah jadi groupies lagi selamat..sebab ini bukannya cerita Hollywood..happy ending atau pun yang always melawan ketua mereka akan dipandang tinggi..yang menongkah arus sentiasa benar dan dipuji..bagi aku dalam dunia realiti mereka ini LOSER. Aku ambil contoh terbaiklah.."kau bawa kau punya prinsip pergi Pasar besar selayang tengok apa barang ko dapat"..kalau ko boleh dapat sekilo tempe sekalipun aku sanggup sunat sekali lagi. Sebab aku tau hanya RM sahaja dapat membeli segalanya. Prinsip hidup..i just got one thing to say to people who kononnya berpegang sangat pada prinsip.."FLY KITE laa woiii" sebab apa yang aku tengok dan lalui tak guna untuk kita melawan dan sebagainya sebab at the end of the day hanya RM sahaja yang disanjung..ini bukan zaman socartes,plato atau cesar even bukan juga zaman bendahara Tun Perak. Ini ada zaman RM....ada erti contoh berbakul-bakul org kutuk yusof haslam..david teoh sebab cakap filem depa tu macam sampah..macam bangkai tapi depa kaya jugak...millionair gak sebab orang-orang dok pi tengok filem sampah depa..Sebab apa org-org pi tengok filem sampah mereka (Itu pengkritik filem Malaysia yang hebat laa kata filem yusof n david sampah bukan aku sebab aku ni mana laa pandai nak kritik filem) sebab aku rasa bagi pendapat pengkritik tersebut bahawa org yang pi tengok filem tu pun sampah masyarakat. Jadi apa yang dah jadi pada filem yang kononnya berilmu kutip tak sampai 300 ribu..Bagi aku filem yang kononnya ilmiah ..hasil karya-karya seekor BAPOK TUA yang dianggap ilmiah sebab menang ffm dan juga festival filem peringkat tadika yang di anggap sebagai filem ilmiah. Bagi aku karya BAPOK TUA tu lebih sampah dari sampah lebih bangkai dari bangkai sebab filem dia tak adil tak mengambarkan hakikat sebenar dalam filem dia kononnya orang MELAYU lah orang paling jahat paling buruk..dalam MALAYSIA dan org CINa paling bagus di MALAYSIA dan muka bumi ALLAH ini what the Fuck bapok tua nie..kononnya bila menang syukur pada ALLAH lah itu lah sedarkan ko wahai BAPOK TUA yang kau tu dah berdosa pada TUHAN kau sendiri bila kau menukar yang yang DIA beri pada kau dan kau juga berdosa dengan Rasulmu sebab ko dah main dengan kaum sejenis mu wahai BAPOK TUA. Aku tau ko pikir tak ramai yang tahu kau dulu zaman 70an merupakan seorang lelaki siap masuk program realiti lagi zaman 70an tup-tup la ni muncul pakai kebaya with sports bra..Ohhh Gosh pompuan kalau umur dah nak masuk 50an takkan pakai sports bra lagi laa weii BAPOK jer pakai sports bra. kalaulah aku ada kuasa akan aku hukum si BAPOK TUA dengan hukuman sula takpun rejam sampai MAMPUS...sebab kau mempersendakan agama rasmi Malaysia sedangkan kat lokasi ko mengalahkan kapir perangai kau. Even kawan-kawan aku yang tak islam pun tak sanggup tengok perangai ko di lokasi wahai Bapok Tua.

Jadi janganlah jadi lagu dia..dan pada kawan-kawan aku yang kononnya mereka sahaja betul mereka sahaja pandai fikirlah korang takkan boleh sekolahkan semua orang dan jangan beranggapan hanya diri korang je pandai dan always memandang rendah pada orangg lain. Senang cerita laaa " JAngan lu ingat lu saja Bagus brother"...hargai lah usaha dan niat murni orang lain. Kalau kau sentiasa tak puas hati dengan kerja orang lain engkau gak yang akan mampus kene heart attack sebab asyik pendam perasaan tak puas hati atas usaha orang lain. Dan jadi lah manusia yang bertanggung jawab, jangan asyik nak jadi HERO untuk masyarakat sedangkan orang yang ada kene mengena dalam hidup anda melarat dan menderita.... Jangan selalu prasangka buruk atau memandang rendah terhadap insan lain biarpun insan itu seorang Yahudi sebab siapalah kita untuk menghakimi orang lain.Kalaupun kau jeles tengok orang muncul di dada akhbar atau TV biarkan mereka sebab kalau kau dah diberi peluang begitu just grab it dan jangan lah bila ada peluang kau buat malu-malu babi tak mau ambil peluang tersebut. Dan janganlah engkau hanya pandai mengatakan pada sesapa sahaja sedangkan mereka itu berada di tempat kejadian ..engkau hanya berada depan laptop atau desktop mengutuk usaha orang lain.... ADA berani ka kalau engkau ke sana....BUAT BAPOK TUA yang muncul dengan pelbagai filem kononnya seni kononnya ilmiah aku saraankan ko tengok cerita "BUkak api"

To all the ppl konon nak jadi HERO my last word for you all FUCK YOUR OWN ASS

2 comments:

FARYN said...

itu yg aku pelik sampai skang.. apsal org taktau dia tu sejak azali mmg seorang 'lelaki'..haishhhh

agak2 kalau ada sesape ada gambar beliau masa zaman tu,aku mau tgk la..
hahahaa...mesti kacak berbaju melayu kan?lalalalaa

ayau aka BEkMEnG said...

aku ada gambar dia aku siap post lai gambar dia dlm blog aku