Wednesday, February 4, 2009

welcome Back

Its has been a month since my last entry..Aku terlalu sibok nak menulis dan aku rasa mcm ala -ala ilang idea nak tulis. Maklum le sekarang ni ramai sangat yang sensitip sesangat "EMO" lebih mungkin akibat syabu terlebih kot diaorang nie 'EMO' semacam.
Aku rasa semua orang kat dunia nie sekarang terlebih 'EMO' ...batu lebih kot mereka-mereka ni. Dunia ni memang tak adil so kita toksah lah menongkah arus kalau kita nie tak berapa kuat. Kalau kuat sekalipun lama-kelamaan jahanam gak kita.

La nie kat Tv ada talkshow 'Ally' pasal pak lawak. Memang lawak kita laa ni makin bodoh. Kecuali lawak Afdlin laaa itu pendapat peribadi aku. kalau korang tak setuju tak pa laa pendapat aku je maklum lee la nie semua 'EMO' lebih. Lawak sekarang macam siot aku rasa semenjak lawak kotor yang di tampilkan oleh Salleh Yaakob & Geng - Santan Berlada aku rasa dari program RTM1 tu lah yang membuatkan lawak kita menggunakkan double meaning sebab it is short cut in comedy...Well benatang ni lah yang buat lawak kat Malaysia jadi hancus

Kemudian senario lak mari...pastu Apek & Yassin & BOB konon nak selamatkan industri lawak but sekali lagi gagal dengan lebih cemerlang gemilang dan terbilang kerana nak kikis lawak double meaning depa buat 'SlapStik' akibatnya makin parah....lawak scene in our filem & Drama. Tapi Syyy atau Pi Mai Pi Mai Tang Tu sitcom yang bertahan lama sebab apa depa bertahan sebab mereka menggunakan pekara harian dalam hidup kita untuk menjadi subject dalam setiap isu yang ada di Malaysia dan berbeza dengan Senario di mana Senario meletakkan kita dalam pelbagai situasi sedangkan pi mai pi mai same thing with same ppl -kisah kehidupan masyarakat. Memang Pimai pi mai menggunakan lawak double meaning & slapstik bagi aku dua dua programme ni tak dapat kembalikan kegemilangan lawak malaysia tak macam zaman P romlee.

Kita bernasib baik bila bebudak Actor's Studio ni timbul dengan konsep lawak moden yang lebih ringkas tanpa nak double meaning atau lawak kutuk mengutuk. Aku rasa lawak mcm ni lah yang kita cari lawak bersih dan berilmiah. Programe raja lawak bakal menjahanamkan lagi lawak lawak yang cuba di kembangkan oleh bebudak Actor's Studio bila lawak SLAP STIK masih lagi kekal melekat dalam orang malaysia

ADAKAH KITA SEBAGAI AUDIENCE JADI SEMAKIN BODOH DAN TIDAK BOLEH DI SELAMATKAN LAGI....


RENUNG_RENUNG KAN

2 comments:

FARYN said...

aku setuju ngan entry ko ini sbb skang pak lawak2 sume menggunakan lawak lucah..serius aku tak suka sbb benda2 cenggini la bley mempengaruhi budak2 masa tgk TV..skang ni program yg aku nyampah RAJA LAWAK... apa nak cari pun,xtau..isi sume sama..hampeh..



p/s: rindu wei ko dah lama tak update!!hehehe

ayau aka BEkMEnG said...

sorry laa wa laa ni agak bz sesgt ada masa wa update..:) tq...