Sunday, November 23, 2008

BABI ITU HALAL....

HAhahahahaha itu je yang bole aku cakap bila mereka mereka yang dari PARTI tonggang tonggeng 5 waktu puasa cukup 30 hari... segala sunat segala apa kebenda semua jadi ikutan...tapi benda yang memang dah haram..di halalkan..
Siapa maksud aku..siapa lagi kalau bukan pemimpin PARTI ISLAM SEMALAYSIA aka PAS...menghalalkan yang haram WOW bestnyer pemikiran mereka konon nak mengajar orang MELAYU bahawa merekalah pejuang ISLAM sebenar.."puuiiihhh" aku pinjam kata-kata yang slalu kuar dari ARWAH R Jaafar. siapa yang jadi mangsa orang-orang KEDAH gak jadi mangsa terperdaya dengan dakyah-dakyah konon alim-ulamak perintah semua akan makmur."kpala keretapi kaler merah..piiraahh" Ini la akibat menyokong "konon" alim-ulama hah apa dah jadi lagi teruk dari "mamak" memerintah. AKu dah cakap zaman dah berubah "alim-ulama" yang ada kat sini dah jadi mata duitan ini bukan zaman PARAMESWARA lagi di mana alim ulama yang ada ketika itu betul betul berbakti dengan ikhlas pada rakyat jelata.
Tapi yang ada sekarang ala-ala kita-kita jugak...dari 10 pak aji pak lebai ..nak cari sorang yang boleh pakai pun susah.malah ada yang lagi haru biru dari kita. Yang ada pun memang susah la nak di cari nak di buat guru bak kata pepatah inggeris " like finding a needle in a hay stack" yang aku sedih orang melayu mudah sangat terpedaya dengan mereka-mereka ini yang "konon"nya terrer bab-bab agama bukan "terrer' sebenarnya terrorist jer aku nengok muka sesekor..contoh terbaik JI....pemimpin ISLAM laa sangat..adakah ISLAM ditegakkan dengan pedang.kutuk israel. bunuh kanak-kanak lah pompuan laah itu lah ini lah ...tapi mereka membunuh atas nama agama pahal tu...bom rakyat sendiri WOW..ISLAMnya mereka..kalau kita pun membunuh mereka yang tak bersalah tak sama kah kita dengan mereka...kalau ISRAEL berperangai macam HANJING adakah kita pun nak perangai macam mereka....itu yang aku takut jadi kat sini bila orang-orang kita terlalu obses taksub pada mereka-mereka ini.
Yang heran mereka-mereka ini senang sangat dapat simpati, contoh terbaik lah AYAH PIN, HAJI KAHAR, macam-macam lagilah ajaran sesat yang tak masuk akal ada kat sini...MAJLIS FATWA pun bukan leh pakai sangat. Aku ingin meminjam kata-kata MUFTI PERAK "JOM HEBOH ITU HARAM...HARAM DIA UMPAMA MACAM MAKAN BABI" OH BOY !!!!! dia tau ke apa kebenda dia cakap...oh ya aku lupa dia orang alim..orang alim bercakap benar, jadi kesimpulannya disini adakah PERAK itu bersih dari maksiat, semua orang ISLAM di PERAK masuk surga kah!..kalau betul dia boleh bagi sa'faat ..hebat-hebat. Hmmmm aku nak tanya dia la race courze IPOH masih ada lagi kah? Ya laa kerajaan ISLAM laa katakan ...ada lagi ke or dah tutup tempat judi tu...kedai MAGNUM.TOTO DA MA CHAI dah tutup ka di PERAK macam KELANTAN BUAT..PASAL POK NIK nanti dulu ..jadi korang pikir lah sendiri alim ulama yang ada kat malaysia ni..adakah mereka itu betul :)
Tuan Guru NIk Aziz Nik MAt wow...memang aku puji dia..hebat sungguh hebat dia nie low profile walaupun pakai merc...tak kisah lah keta kerajaan. bukan dia nak pun. kerajaan negeri beli ...kira ok lah tu..tapi yang tak bestnya, alam sekitar hancur bancai dibuatnya balak diteroka without mercy hutan dah hampir abis tapi mungkin dibuat sebab rakyat di sana perlu pembangunan aku paham its ok..tapi yang aku tak leh blah bila dia cakap dia tak mau masuk campur bab BABI di KEDAH asal, bukankah dia tu sebagai spiritual leader PAS kalau tak betul ko kene tegur ini berdiam diri pasai apa...heran heran tu la macam aku cakap tadi alim ulama kat malaysia yang mainstream kebanyakkannya HAPRAK...power hunger..gila glamer, deceving , manipulate samalah macam di VATICAN paderi-paderi besar kat sana pun HAPRAK menyorok dibelakang tembok setinggi 60 kaki.. adakah pak pak alim ulama kita nak begitu..maukan sebuah negara berdaulat 'konon'nya di Malaysia ditadbir oleh mereka sendiri dengan undang-undang dibuat oleh mereka sendiri yang kononnya begitu arif hal-hal agama dan dilindungi oleh golongan yang bersimpati pada mereka, yang semakin lama semakin ramai kerana mengejarkan life after death hmmmm ntahla aku sedih tengok agama aku dibuat sesuka hati oleh mereka-mereka yang patut kita buat rujukkan tapi kita nak rujuk kat mana? bila ulama mainstream kita semua dah gila glamer mengalahkan artis...nak pi yang underground kang depa kata sesat...hmmm nasib baik sekolah pondok still ada..tu pun gomen cakap sekolah pondok ni anti gomen pro PARTI ISLAM SEMALAYSIA tapi PARTI ISLAM SEMALAYSIA pulak HALALkan YANG HARAM sapa nak jawab...MAJLIS FATWA pulak Keluar pelbagai FATWA yang kadang-kala tak masuk akal dan lambat bertindak penyakit dah teruk baru nak terhegeh-hegeh bertindak...pandai-pandai kita lah nak mencari kebenaran dan 'NUR" untuk kesana bila tok guru-tok guru yang betul susah sangat kita cari... aku sedih...

renung-renungkan.........

5 comments:

Anonymous said...

solat tu ko boleh kata tonggang tonggeng....mengucap la wei...
kalo dah sume ulama kat malaysia ni ko kata tak betul, tell me! sapa yg betul? ko ke?
ko memang tak sedar diri...tunggu la nasib ko nnt..

Anonymous said...

mai cik nak tlg habaq sikit nih..
the issued was raised to overcome other issue.. it just a politician tactics.. its just an issued that MB used to make people forget on the 'bumi's quota issue'.. people will start forgetting that issue becoz of this babi issued.. and MB will regain Chinese trust.. just think bout it bro.. haha..

ayau aka BEkMEnG said...

anony 1- macam biasa la anony tak berani tampil hanya menyorok belakang nama anony. betul apa mereka nie hanya tau toggang tonggeng jer..dah nak buat lagu mana..wah apakah nasib aku..ko ni aku nak tanya ahli tilik ker anony kalau ko tau nasib aku..ko kasi laa number yang bakal naik hari khamis nie..Anony 1 adalah golongan yang bersimpati pada ulama-ulama mainstream yang haprak..sori aaa its the truth...

annoy 2- aka makcik...i totally agreed with you this ulama fellas only have political agenda..mencari kepentingan sendiri..sanggup bunuh bangsa dan agama sendiri sebab apa..mcm aku cakap "power hunger...money..women dsb"..
Setuju sangat teori 'magic bullet' to raise something else in order to close another story...i like..it coz its the truth when ever an ulamak..i like to call them ulamak not ulama..joined politics..real ulama dont do politics and have a club aka MAJLIS FATWA is just like a social club to these ULAMAK

Anonymous said...

heyyy..anak sape la ko ni....

ayau aka BEkMEnG said...

yang penting ko tak related dengan aku