Tuesday, November 4, 2008

karipap chang kee

Ntah apa laaa penyakit aku tadi....tetiba je aku leh craving nak makan karipap....firstly aku ingat nak pi ikea beli karipap dia yang famous tu...tapi ujan lebat....

nak beli karipap 40sen kat cafe dah muak aku makan karipap tu....

tetiba aku teringat pasal chang kee dulu masa aku keje kat MAA masa umur aku 18...everyday aku beli karipap Chang kee..well old memories...

dulu 70 sen je karipap yang bersiza 150gram tu giler murah....ye laa masa tu gaji bersih aku 476 hengget je .....tadi aku beli 6 ketul free seketul size dia sama ...but harga dia rm9.60 for six ..wow..tapi tak kisah laa sebab qualiti dia still the same...

aku pikir and remind myself i should be like that,,even makin meningkat usia....aku must maintain aku nyer quality as human being and also in work..

Tapi aku heran sebab ramai sahabat sahabat aku yang hanya pandai komplain tapi tak letak enuff affort...aku pun komplain gak but i still make sure my work done and...almost perfect..so that nobody can complain..macam situation aku beli karipap tadi even dia dah mahal but the quality remains the same...so aku tak laa komplain...

but to be with kinda ppl who alwayz complaining bout things can sometimes effect kita...sheesshh apa laa aku nak buat ngan orang orang mcm nie....buat morale aku sumtimes jatuh...

yang depa tau komplain...kaLAu lah depa kene apa yang aku kene dalam life depa ...aku rasa bunuh diri dah kot depa depa nie semua...tapi as for me memang laaa setengah nak mampos gak masa mak janda aku blah...tapi bila aku pikir balik...wow...how strong am i...now...infact that incident make me stronger

macam gak karipap Chang Kee walaupun Ikea datang ngan karipap dia...Chang Kee still remains the same..infact lagi best ...lagi sedap

Pesanan wa...jadilah macam Karipap chang kee dia tak fade away dia jadi lagi best....lagi valuable...

No comments: